Translate

fredag 21. november 2014

Merete Veians julegåte.

Jeg elsker gåter. Spesielt synes jeg om strikke- eller quiltegåter.
Meretes julegåter ser jeg fram til hvert år. De er passe store og blir veldig fine. Noen har jeg laget i stoffer som kan ligge framme hele året, andre har mer julepreg. I år har hun valgt grønt, turkis og rødt. Jeg synes det er morsomt å gjøre litt annerledes, så mine farger ble beige,brunt og blått.



Klippeplanen kom for flere dager siden, så stoffene har ligget klare. Men det er en hel del annet som foregår på denne tida, så de er ikke sydd før nå.





Slik ble det.
Neste del ligger allerede klar. Skal prøve å få det til i ettermiddag/kveld. Men først er det nødvendig husarbeid som er planen.

Har du lyst til å sy denne finner du mønsteret her:
http://mreteveian.blogspot.no/2014/11/julegaten-2014-2-x-mas-mystery.html



                                                                       -----------------------

1 kommentar:

  1. skikkelig fin! Er glad for at du valgte litt andre farger! Akkurat denne i år tror jeg vil gjøre seg i veldig mange stoff-sammen setninger, så vi kan få litt omløp på restesamlingen :-) Lykke til videre!

    SvarSlett